بارش 4 روزه باران و برف در این 22 استان ، احتمال تاخیر پروازها

به گزارش مجله وبلاگ فروش، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و بارش 4 روزه باران، برف و رعدوبرق در 22 استان در مورد خسارت به کشاورزان هشدار صادر کرد.

بارش 4 روزه باران و برف در این 22 استان ، احتمال تاخیر پروازها

به گزارش تسنیم، داده های سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بعضی منطقه ها ایلام، لرستان، مرکزی، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شرقی تهران و فردا در بعضی منطقه ها لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان، هزمرگان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، شرق یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، و آدینه در کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در بعضی منطقه ها گردوخاک پیش بینی می گردد.

شدت بارش های چهارشنبه برای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، پنجشنبه کرمان، هرمزگان و جنوب فارس و روز آدینه برای کرمان و سیستان و بلوچستان است و در این منطقه ها بارش تگرگ نیز پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان سرانجام: آدینه 1402/08/05

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال گردوخاک، در منطقه ها مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات برف

منطقه اثر:

سه شنبه 1402/08/02: چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب مرکزی، شمال غرب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق و شمال هرمزگان.

چهارشنبه 1402/08/03: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و هرمزگان.

پنجشنبه 1402/08/04: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، نوار شرقی خوزستان، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی.

آدینه 1402/08/05: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، نیمه شرقی فارس و خراسان جنوبی

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن سال و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: عدم اسکان در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره.

هشدار هواشناسی به کشاورزان

زمان سرانجام: آدینه 1402/08/05

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال گردوخاک، در منطقه ها مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات برف

منطقه اثر:

سه شنبه 1402/08/02: چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب مرکزی، شمال غرب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان،

چهارشنبه 1402/08/03: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، خوزستان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان،

پنج شنبه 1402/08/04: کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، بوشهر، نوار شرقی خوزستان، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی،

آدینه 1402/08/05: سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، نیمه شرقی فارس و خراسان جنوبی

اثر مخاطره: احتمال خسارت به محصولات باغی، زراعی، سازه های موقت و ماشین آلات کشاورزی

توصیه: تسریع در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده های کشاورزی با اماکن مسقف، زهکشی و پاک سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به وقوع بارش، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف (چغندرقند، سیب زمینی ، انگور، صیفی جات، مرکبات، خرما و …)، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی، بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام کاهش دما و بارش، جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن های پرورشی، تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با توجه به وقوع بارش.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 29080

به "بارش 4 روزه باران و برف در این 22 استان ، احتمال تاخیر پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش 4 روزه باران و برف در این 22 استان ، احتمال تاخیر پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید