تضمین بقای حضور نظامی در عراق هدف آمریکا از گفت وگوی راهبردی با بغداد

به گزارش مجله وبلاگ فروش، یکی از تحلیلگران امور امنیتی عراقی به هدفی که آمریکا از گفت وگوهای راهبردی پیش رو دنبال خواهد نمود، پرده برداشت.

تضمین بقای حضور نظامی در عراق هدف آمریکا از گفت وگوی راهبردی با بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، سعد محمد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراقی گفت: آمریکا به منظور تضمین بقای نیروهایش در عراق با بغداد مذاکره خواهد نمود.

وی اضافه کرد: آمریکا در راستای تغییر سیاست های خود در منطقه به وسیله ایجاد متحدان جدید بدون خروج نیروهایش از عراق و سوریه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حرکت می نماید.

الکعبی گفت: گفتگویی که دولت های عراق و آمریکا انجام خواهند داد یک هدف را دنبال می نماید و آن کوشش واشنگتن برای مشروعیت بخشیدن به حضور نیروهایش در عراق و امضای توافقنامه جدید به بهانه مبارزه با تروریسم است.

وی بیان نمود: آمریکا به دنبال مصون نگه داشتن نیروهایش در عراق است و به موافقت دولت کنونی با حضور این نیروها بسنده نمی نماید و به دنبال متعهد کردن دولت های آینده عراق برای پذیرش توافقی است که با دولت کنونی می گردد.

یادآور می گردد دور جدید گفت وگوی راهبردی بین عراق و آمریکا هفتم ماه جاری (آوریل) شروع خواهد شد و پرونده سیاسی، امنیتی و مالی را دربر خواهد گرفت.

انتقاد از تغییرات و جابجایی فرماندهان نظامی در عراق و بهره برداری تروریست ها از آن

از سوی دیگر علی الوائلی کارشناس امور امنیتی عراقی از جابجایی فرماندهان نظامی در مناطق بحرانی به شدت انتقاد کرد.

وی اضافه کرد: تغییر فرماندهان نظامی یا تشکیلات نظامی و جابجایی آنها از یک منطقه به منطقه دیگر خلاء امنیتی ایجاد می نماید.

الوائلی گفت: نیروهای امنیتی به زمان برای اینکه از جزئیات مناطق جدید مطلع شوند، احتیاج دارند و این سبب می گردد که تروریست ها از آن بهره ببرند زیرا تا نیروهای امنیتی بخواهند خود را با شرایط جدید وفق دهند، این فرصتی به تروریست ها می دهد.

این کارشناس امورامنیتی تاکید نمود: بیشتر اقدامات تروریستی در مناطقی که از شکنندگی امنیتی برخوردار هستند یا تغییرات نظامی در آنها اتفاق افتاده است، انجام می گردد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 10977

به "تضمین بقای حضور نظامی در عراق هدف آمریکا از گفت وگوی راهبردی با بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تضمین بقای حضور نظامی در عراق هدف آمریکا از گفت وگوی راهبردی با بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید