نمی دانم ورزشکار می مانم یا نه، امیدوارم در مربیگری مفید باشم

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران، احمدرضا طالبیان المپین قایقرانی ایران در المپیک 2012 لندن با ثبت سه مدال طلا نقره و برنز در بازی های آسیایی، 12 مدال مختلف از جمله 7 طلا در مسابقات قهرمانی آسیای رشته قایقرانی آب های آرام با ورود به دهه سی سالگی وارد عرصه مربیگری شد. عدم حضور طالبیان در مسابقات انتخابی قایقرانی در بندر خمیر شرکت نکرد تا این سوال پیش بیاید که آیا دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2010 آیا قصد کناره گیری از دوران ورزشکاری را داشته و می خواهد پا به عرصه مربیگری این رشته بگذارد یا خیر؟

نمی دانم ورزشکار می مانم یا نه، امیدوارم در مربیگری مفید باشم

احمدرضا طالبیان در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص عدم حضورش در رقابت های انتخابی قایقرانی بندر خمیر در هفته گذشته گفت: من در آخرین تست برای انتخابی اردوی تیم ملی حضور نداشتم چون این رقابت ها در بندر خمیر بود. من اجبارا این تست را ندادم که بتوانم در تهران تمرین کنم. البته شرایط ام طوری نبود که بتوانم در آن رقابت ها حضور داشته باشم اما این طور نیست که بخواهم از جهانی ورزشکاری جدا شوم و نباشم.

وی در ادامه پیرامون اینکه آیا وی که سابقه یک بار حضور در رقابت های المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد آیا میخواهد قید حضور در مسابقات انتخابی المپیک یا ورزشکاری را بزند؟، گفت: من دوست دارم به عنوان ورزشکار ادامه راستا بدهم. باید دید برای آینده چه پیش می آید و فصل و زمان مسابقات انتخابی المپیک چه زمانی خواهد بود تا آن موقع تصمیم می گیرم. من در این مدت آسیب دیده هم نبودم اما به دلیل یک سری مسائل مجبور بودم در تهران بمانم و اجبارا در تست انتخابی تیم ملی شرکت نکردم.

قایقران رشته آب های آرام کشورمان در خصوص اولین تجربه مربیگری خود در لیگ قایقرانی هم بیان نمود: اولین تجربه مربیگری ام در لیگ قایقرانی آب های آرام بود که خدا را شکر با نتیجه خوبی گذراندم و همراه با اصفهان در نیم فصل قهرمان شدیم.

آیا احمدرضا طالبیان میخواهد وارد عرصه مربیگری گردد؟، وی در پاسخ به این پرسش مهر گفت: تجربه خوبی بود. در آینده چرا که نه بالاخره تا چه سنی می توانم به عنوان ورزشکار پارو بزنم تا جایی که بگردد در تیم ملی می مانم اما دوست دارم کاری را که می کنم در آنجا مفید باشم تا الان پارو زدن ام به خاطر تیمی ملی مفید بود و حالا اگر ببینم در مربیگری مفید هستم در این راستا ادامه می دهم و بعد از دوران ورزشکاری اگر بتوانم کاری انجام دهم بهترین گزینه مربیگری است.

وی در خصوص ورودش به عرصه مربیگری تیم ملی هم توضیح داد: برای حضور در تیم ملی این حرف زود است. مثل هر ورزشکاری که هدفش این است که اول می خواهد به تیم ملی بیاید در بحث مربیگری هم مربیان اول در مرحله تیم های باشگاهی و استانی فعالیت نموده و بعد به حضور در تیم ملی و کسب چند مدال برای ورزشکارانی که بالای سر آنها هستند فکر می نمایند.

بعضی از اهالی ورزش بعد از گذراندن دوره ورزشی خود تنها با اکتفای تجربه ورزشی و گذراندن یک دوره مربیگری وارد عرصه مربیگری می شوند آیا شما برای حضور در تیم ملی در آینده و موفقیت در عرصه مربیگری همچون دوران ورزشکاری به حضور در عرصه مربیگری بین المللی هم می اندیشید؟، وی در این خصوص گفت: مثال ورزشکار مربی بودن مثال خوبی است. اگر ورزشکاری در اردوهای خارجی و مسابقات متعدد نباشد قطعاً سکو را بدست نمی آورد. موفقیت در عرصه مربیگری هم مستثنی نیست و باید علم به روز را هم در کنار تجربه داشته باشد. حتماً باید در دوره های بین المللی هم باشد و کسب علم خوب است و به نظرم محدود شدن به یک سری کلاس های داخلی اصلاً درست نباشد.

وی پیرامون ادامه فعالیتش به عنوان ورزشکار و حضور در مسابقات انتخابی المپیک توکیو هم بیان داشت: واقعاً نمی دانم با این شرایطی که تو جهان پیش آمده برنامه پارو زدن داشته باشم یا خیر اما همان طور که گفتم دوست دارم مفید باشم و یاری کنم.

احمدرضا طالبیان نقطه اوجی را برای خود در عرصه ورزشکاری متصور شده بود آیا به آن رسیده یا نرسیده و برای دوره مربیگری اش هم نقطه اوجی را متصور هست یا خیر؟

وی در سرانجام در پاسخ به این پرسش گفت: سابقه حضور در المپیک نقطه اوجی برای هر ورزشکار است که در آن حضور داشته و بتواند مدال بگیرد که این اتفاق در دوره ورزشی من نیافتاده و امیدوارم در جهانی مربیگری بیافتد و غیر قابل دسترس هم نیست.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9626

به "نمی دانم ورزشکار می مانم یا نه، امیدوارم در مربیگری مفید باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی دانم ورزشکار می مانم یا نه، امیدوارم در مربیگری مفید باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید