پذیرش مقاله دانشجوی شریف در یکی از معتبرترین ژورنال های کامپیوتر

به گزارش مجله وبلاگ فروش، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، مهدی صفرنژاد بروجنی دانشجوی دکترای دانشکدۀ مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف مقاله خود را با عنوان تقریب فاصله ویرایش در زمان زیرمربعی: کوانتوم و نگاشت کاهش در ژورنال Journal of the ACM که قدمت 67 ساله دارد به چاپ می رساند.

پذیرش مقاله دانشجوی شریف در یکی از معتبرترین ژورنال های کامپیوتر

انجمن ماشین های حسابگر یا ACM قدیمی ترین انجمن علمی در رشته کامپیوتر در دنیا است که سالانه بیش از 170 کنفرانس برگزار و 50 ژورنال به چاپ می رساند. بیشتر این ژورنال ها مربوط به یک حوزه تخصصی هستند و مأموریت Journal of the ACM چاپ چند پژوهش برجسته از هر حوزه علوم کامپیوتر هست که ارزش ماندگار آن ها اثبات گردد. متأسفانه در طول 67 سال انتشار این ژورنال هیچ مقاله ای از ایران و دانشگاه صنعتی شریف در آن پذیرفته نشده است.

مقالۀ پذیرفته شده توسط مهدی صفرنژاد به عنوان بخشی از موضوع انتها نامه دکتری وی به هدایت دکتر محمد قدسی نگارش شده است.

همچنین در این مقاله دکتر محمدتقی حاجی آقایی، دکتر سعید صدیقین و دکتر سهیل احسانی از دانشگاه مریلند همکاری داشتند. در این مقاله به مسئله فاصله ویرایش که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مسائل الگوریتمی است پرداخته شده است.

این مقاله یک چارچوب جدید برای حل تقریبی این مسئله پیشنهاد می نماید که پس از ارائۀ نسخۀ اولیۀ این مقاله در کنفرانس ACM-SIAM Symposium on Discrete Algorithms در سال 2018 مورد اقبال پژوهشگران نهاده شد و توسط پژوهش های متعدد مورد استفاده نهاده شد که به ارائه الگوریتم های جدید از جمله حل یک مسئله باز پس از 18 سال انجامید.

همچنین الگوریتم موازی که در این مقاله ارائه شد نیز در سه سال گذشته با آنالیز مسائل متعدد مرتبط با مقایسه دو رشته در مدل نگاشت کاهش توسط پژوهشگران این حوزه دنبال شد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: sale-blog.ir شناسه مطلب: 9775

به "پذیرش مقاله دانشجوی شریف در یکی از معتبرترین ژورنال های کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش مقاله دانشجوی شریف در یکی از معتبرترین ژورنال های کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید